SID

Ibu kepada tiga orang anak, aktif bekerja sebagai penyenggara kapal selam dan bergerak sebagai Shaklee Independent Distributer Berdaftar | SAADIAH 0192129706 | SID 883366 | COD Kota Kinabalu | Penghantaran seluruh Malaysia Sabah Sarawak Via GDex atau Pos Laju | email: saadiahmuji@gmail.com | Facebook : Saadiah Muji

Wednesday, July 9, 2014

7 Langkah Mudah Beli Vitamin Menggunakan eSell Shaklee

Assalamualaikum...Alhamdulillah Shaklee telah memperkenalkan aplikasi baru iaitu eSell atau juga dikenali sebagai Online Ordering System. Ianya bertujuan bagi memudahkan pengguna dan bakal pengguna produk shaklee yang masih belum menjadi ahli untuk membuat pembelian vitamin mahupun produk Shaklee yang lain sendiri secara atas talian.



Jika sebelum ini, pembelian produk shaklee hanya boleh dilakukan melalui pembelian dari pengedar shaklee dan cawangan serta HQ shaklee sahaja bagi yang bukan ahli.

Sebaik-baik dan seelok-eloknya, pastikan anda mendapatkan konsultasi dari pengedar  vitamin Shaklee bagi mendapatkan nasihat pembelian produk yang sesuai untuk anda.

Untuk pengetahuan semua yang masih belum berminat untuk menjadi Ahli Shaklee, banyak keistimewaan yang akan anda perolehi dengan menjadi ahli Shaklee. 

Berbalik pada eSell, pembelian produk shaklee boleh dilakukan dengan menggunakan kad kredit atau kad debit.

Langkah mudah menggunakan eSell shaklee

Sebagai contoh, jika anda berminat untuk membeli Vivix Shaklee, sila klik link berikut untuk membuat pembelian produk Shaklee secara online.

Contoh order Vivix menggunakan eSell Shaklee



1. Setelah anda klik pada link di atas , anda akan ke paparan ”online ordering agreement ” Untuk ke paparan seterusnya, anda perlu klik pada agree dan next.



2. Kemudian, anda akan ke paparan di mana anda boleh membuat pilihan produk untuk pembelian. Setelah urusan pembelian dibuat, anda perlu tekan checkout.


3. Kemudian anda akan ke paparan seterunya, iaitu anda perlu melengkapkan maklumat penghantaran ke tempat yang anda ingini. Tempoh penghantaran adalah 2-3 hari bekerja menggunakan perkhidmatan penghantaran GDEX atau CITILINK.


4. Seterusnya perlu klik “proceed to payment” untuk memastikan tempahan yang dibuat adalah betul.



5. Kemudian sila masukkan maklumat credit card atau debit card dan klik Confirm Payment”  untuk transaksi.


 6. Tempahan akan di proses dan apabila transaksi sudah lengkap, anda akan menerima ” order verification page” yang mana anda boleh cetak resit dan juga resit tersebut juga akan dihantar ke alamat email.

7. Urusan pembelian produk shaklee menggunakan eSell selesai.


Macam mana? Mudahkan urusan pembelian Produk Shaklee. Jika ada sebarang pertanyaan, sila hubungi saya di talian 019-2129706 | Saadiah Muji | SID 883366.

No comments: