SID

Ibu kepada tiga orang anak, aktif bekerja sebagai penyenggara kapal selam dan bergerak sebagai Shaklee Independent Distributer Berdaftar | SAADIAH 0192129706 | SID 883366 | COD Kota Kinabalu | Penghantaran seluruh Malaysia Sabah Sarawak Via GDex atau Pos Laju | email: saadiahmuji@gmail.com | Facebook : Saadiah Muji

Wednesday, July 23, 2014

Tips Mendapatkan Rambut yang Sihat

Rambut Sihat Idaman Semua

Assalamualaikum dan salam sejahtera, rambut merupakan filamen protien yang tumbuh dari folikel yang terdapat dalam dermis. Ada antara kita yang mengalami masalah rambut terutama masalah keguguran rambut. Keguguran rambut selalunya berpunca dari kekurangan nutrisi dalam badan seseorang.

Keratan rentas rambut - sumber wikipedia

Untuk memastikan kesihatan rambut agar terurus dan tidak gugur atau rosak, jagalah pemakanan seimbang. Pengambilan protien dalam diet harian akan membantu pembentukkan sel-sel baru dan ia juga akan membaik pulih sel-sel yang rosak. Jadi tidak hairanlah rawatan rambut bermula dengan pengambilan protien. Protien yang baik boleh di dapati dari soya dan kami menyediakan 14 gram protien soya non-GMO yang berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protien termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protien daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol.


Selain dari protien, keperluan nutrisi seperti multivitamin dan zinc membantu sel-sel rambut mendapat tenaga dan seterusnya menguatkan akar rambut. Multivitamin seperti Vitalea Iron Formula memberikan 28 keperluan vitamin dan mineral penting yang diperlukan untuk tubuh badan. Vitalea jika di ambil setiap hari akan membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu-tisu.



Manakala zinc complex akan merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang mengalakkan reaksi-reaksi biokimia yang terdapat dalam badan. Zinc Complex juga merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protien.



Selain produk kesihatan dalaman, Shaklee ada mengeluarkan produk yang membantu menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang faktor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala. Produk itu adalah Nutrishing Scalp Treatment, ia adalah:
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E dan juga koenzim Q10 untuk melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran alam sekitar.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakkannya
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat? hubungi 
Saadiah Muji | 0192129706 | SID 883366


2 comments:

nurul said...

Menarik info ni.. Rasa nak beli terus semua suplemen tu..

dhiya saadiah said...

Hihi...klu nak beli sdri pun boleh... guna link kat bawah ni je.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4849ef4e3811c4b64c2029b7f6f67139