SID

Ibu kepada tiga orang anak, aktif bekerja sebagai penyenggara kapal selam dan bergerak sebagai Shaklee Independent Distributer Berdaftar | SAADIAH 0192129706 | SID 883366 | COD Kota Kinabalu | Penghantaran seluruh Malaysia Sabah Sarawak Via GDex atau Pos Laju | email: saadiahmuji@gmail.com | Facebook : Saadiah Muji

Wednesday, September 17, 2014

Tips Mengekalkan Tekanan Darah Tinggi

Bagaimana Omega Guard dan Garlic Membantu Pesakit Hypertensi

Assalamualaikum dan salam sejahtera, secara umum diketahui tekanan darah tinggi atau hypertensi adalah penyakit yang sukar untuk disembuhkan tetapi boleh dirawat.

Apa punca tekanan darah boleh meningkat? Selalunya ia berpunca dari pemakanan yang kita amalkan sejak beberapa tahun lepas. Sedar tidak sedar, ia bermula dari makanan kegemaran kita seperti pengambilan gula dan garam berlebihan. Berita baiknya ialah ia TIDAK BERJANGKIT dan boleh dikawal pada peringkat awal lagi.

Antara symptom2 bagi penghidap tekanan darah tinggi (hypertensi):
  1. Darah yang pekat dan gelap (sel2 darah menjadi likat dan menyebabkan aliran darah tidak lancar memaksa jantung bekerja lagi kuat)
  2. Terasa letih dan mengantuk (darah yang pekat tidak dapat mengangkut oksigen dengan baik ke otak dan menyebabkan mengantuk)
  3. Lemah tenaga batin atau mati pucuk atau persembahan tidak tahan lama (menganggu system hormone dan aliran darah akan menjejaskan kualitii seks)
  4. Penglihatan menjadi kabur
  5. Buah pinggang menjadi lemah
  6. Strok dan serangan jantung



Omega guard mengandungi DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah yang tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, ia juga melincirkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu ia effektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan mengurangkan ketegangan dileher atau sakit kepala.


Garlic pula membantu menuetralkan tekanan darah tinggi dengan menurunkan kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah. Ia juga mebantu mengurangkan pembekuan darah dan melindungi jantung. Garlic Shaklee di perbuat dari bawang putih premium bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA pada musim panas.

Dua suplemen ini sesuai untuk mereka yang menghadapi simptom2 di atas selagi masih diperingkat awal. Merawat lebih baik dari mengubat.

Adakah anda berminat dengan produk ini?
Hubungi 0192129706
saadiahmuji@gmail.com
SID 883366


**produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments: