SID

Ibu kepada tiga orang anak, aktif bekerja sebagai penyenggara kapal selam dan bergerak sebagai Shaklee Independent Distributer Berdaftar | SAADIAH 0192129706 | SID 883366 | COD Kota Kinabalu | Penghantaran seluruh Malaysia Sabah Sarawak Via GDex atau Pos Laju | email: saadiahmuji@gmail.com | Facebook : Saadiah Muji

Friday, October 31, 2014

Tips Merawat Gusi Berdarah Selepas Memberus Gigi

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Pernahkah anda alami selepas memberus gigi pada pagi hari atau malam, gusi anda berdarah? Ia tidak terjadi pada kebiasaan tetapi pada suatu jangkamasa tertentu sahaja. Cuba anda ingat kembali bila waktu kejadian gusi ini akan berdarah. Mungkinkah selepas anda kurang makan sumber yang kaya dengan Vitamin C.

Gambar Hiasan

Tahukah anda, kekurangan Vitamin C adalah salah satu punca gusi berdarah. Vitamin C penting untuk pertumbuhan gigi dan enzim gigi untuk melindungi gigi dari masalah gigi berlubang, peradangan gusi dan gusi berdarah. Maka ambillah Vitamin C untuk membantu gusi dan gigi anda sihat. 

Keistimewaan Vitamin C Sustained Release 500mg ialah ia merupakan sistem penyerapan berterusan. Setiap sejam ia lepaskan 100mg sekali untuk proses penyerapan. Memandangkann badan seorang dewasa hanya boleh menyerap 100-300mg Vitamin C, maka vitamin sustained release adalah pilihan terbaik.

Ia juga diekstrak dari jagung dan 100% semulajadi, maka ia tidak berasid dan sesuai untuk mereka yang ada gastrik. Istimewanya vitamin c shaklee kerana ia di tambah dengan 120mg complex Citrus Bioflavonoids. Bioflavonoids ini memastikan Vitamin C tidak teroksida dan meresap ke dalam badan dengan selamat.



** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat dan mengubati penyakit.

Berminat?
SID 883366

No comments: