SID

Ibu kepada tiga orang anak, aktif bekerja sebagai penyenggara kapal selam dan bergerak sebagai Shaklee Independent Distributer Berdaftar | SAADIAH 0192129706 | SID 883366 | COD Kota Kinabalu | Penghantaran seluruh Malaysia Sabah Sarawak Via GDex atau Pos Laju | email: saadiahmuji@gmail.com | Facebook : Saadiah Muji

Thursday, July 17, 2014

Coret Coret Si Ibu Muda

Kisah Pertemuan dengan Suplemen

Assalamualaikum dan selamat pagi…hari ini saya ingin berkongsi tentang suplemen kesihatan yang saya amalkan sejak 2012. Alhamdulillah syukur kepada Allah yang memberikan kita kehidupan dan kesihatan yang sempurna.

Sebelum saya mengenali dunia suplemen, saya memamg mementingkan pemakanan yang sihat. Sayur-sayuran hijau dan buah-buahan tu wajib ada dalam menu harian. Makanan rutin pun saya pastikan ia adalah segar, di mana daging, ayam, ikan dan seafood saya akan pilih sendiri di pasar. Semua adalah pilihan sendiri dan masak sendiri kerana kepuasan memilih, memasak dan memberi kepada seisi keluarga amat memuaskan. Maklumlah sebagai ibu kita memamg mahukan yang terbaik kepada keluarga kita.




Ok, nak di jadikan cerita, seiring dengan peningkatan usia dan masa telah berjalan sangat pantas. Mulala kulit menjadi kusam dan tenaga pun makin menyusut. Saya mula mencari penawar dan petua-petua lama bagaimana memastikan kecantikan dan tenaga sama seperti dulu. Ni penangan En Google la ni, saya terbaca testimoni ibu-ibu yang mengandung dan menjaga anak sendiri, berpantang sendiri dan melakukan rutin harian sama seperti saya dan mampu melakukan kerja-kerja harian tanpa rasa penat. Hebatnya mereka malah lagi mengujakan mereka makin cantik berbanding sebelum ini. (yalah mereka post gambar sebelum dan selepas). Kita kan nak bukti, main cakap je sapa2 pun boleh…ye tak?

Apa rahsianya? Mereka mengamalkan suplemen. Suplemen ini ada tiga jenis satu suplemen semulajadi diproses secara semulajadi dan kekal semulajadi, suplemen organik  dan satu lagi suplemen sintetik. Apa kelebihan suplemen semulajadi? Nah…ia mmg selamat dan berkesan juga tiada kesan sampingan. Nak tahu suplemen semulajadi ni memang agak mahal berbanding dengan sintetik. Salah satu jenama yang menghasilkan suplemen semulajadi adalah jenama Shaklee. Ia di jual hanya melalui pengedar sah sahaja.




Maka dengan itu saya mula mengenali Shaklee…bermula dengan pengambilan Vitamin B-Complex sampailah kepada suplemen2 yang lain. Boleh di katakan banyak perubahan yang berlaku selepas mengambil suplemen ini, ia mengembalikan kecergasan dan rasa makin sihat. Pada sesiapa yang inginkan kesihatan bolehlah amalkan suplemen dari Shaklee. Produk paling berkesan, selamat dan HALAL.

Berminat dengan produk ini? Boleh hubungi saya utk lebih lanjut:
Saadiah Muji | 0192129706 | SID 883366

saadiahmuji@gmail.com

No comments: