SID

Ibu kepada tiga orang anak, aktif bekerja sebagai penyenggara kapal selam dan bergerak sebagai Shaklee Independent Distributer Berdaftar | SAADIAH 0192129706 | SID 883366 | COD Kota Kinabalu | Penghantaran seluruh Malaysia Sabah Sarawak Via GDex atau Pos Laju | email: saadiahmuji@gmail.com | Facebook : Saadiah Muji

Friday, July 19, 2013

Kisah si Soya Shaklee (ESP)

ESP habis pula

Hari ini dapat msg dari Shaklee HQ mengatakan ESP out of stok for temporary.

Hidup tanpa ESP mcm hidup tanpa minum kopi…lebih kurang mcm tu la perumpamaanya tuk sya. Dulu tidak kenal ni makanan soya2 ni…terutama bila byk sgt rumours mengatakan soya tidak baik tuk kesihatan. Apa org kata tu adalah mengenai soya GMO….soya yg telah dibiak secara genetic…maknanya soya tu kena tanam secara klon shaja.


Apa beza dgn Soya Shaklee? Soya Shaklee adalah Non-GMO (yg tidak dibiak tanam secara genetic). Maknaya…soya Shaklee ditanam dan dibiak secara semulajadi. Pemprosesannya pulak mengunakan air bukan alcohol. Ingat Soya mesti teringat ESP, kicap, tempe..semua berunsur soya.


Sejak sya kenal shaklee salah satu produk yang paling laris dan terhangat nilah ESP. Tertanya-tanya kenapa produk ni sgt laris...rupa2nya terlampau byk kebaikan protin dari soya...salah satu confirmla HALAL sbb dri sumber tumbuhan.

ESP ini adalah makanan pemberi tenaga dan memperbaharui sel-sel rosak dan mati yang mengandungi 14 gram protin soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Soy protin tidak mengandungi kolestrol dan laktosa. Ia juga mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protien Soya ini adalah dari sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanais, pewarna dan bahan pengawet.

Best bukan...apa tunggu lagi...boleh la beli untuk diri sendiri.

Berminat hubungi Saadiah (0192129706) 


3 comments:

Unknown said...

follow sini ye..=D
NO 42

dariilhamkehati said...

bila dah ada duit nanti nak consume :D

sekarang ngah sengkek, penanam anggur terhormat

dhiya saadiah said...

Semoga cepat dapat kerja dan boleh la menjalani gaya hidup sihat. :)