SID

Ibu kepada tiga orang anak, aktif bekerja sebagai penyenggara kapal selam dan bergerak sebagai Shaklee Independent Distributer Berdaftar | SAADIAH 0192129706 | SID 883366 | COD Kota Kinabalu | Penghantaran seluruh Malaysia Sabah Sarawak Via GDex atau Pos Laju | email: saadiahmuji@gmail.com | Facebook : Saadiah Muji

Wednesday, September 17, 2014

Kenali Coq10 dan Fungsinya Kepada Sel Badan

Mengapa Kanser Terbentuk dan Hubungannya dengan CoQ10



Assalamualaikum dan salam sejahtera, tahukahh anda semakin umur kita meningkat, kandungan CoQ10 semulajadi dalam badan akan semakin berkurangan. Sebenarnya ia akan semakin berkurangan sejak umur kita 20-an. Kebanyakkan orang yang berumur 50 tahun ke atas berfungsi dengan aras coQ10 yang amat rendah.


Mitokondria yang akan mencetuskan tenaga

Apakah itu coQ10? Sel badan yang sihat memenuhi keperluan tenaga melalui proses Phosphorylation ATAU dengan menggunakan oksigen. Kita akan bernafas dengan menyedut oksigen dan mengeluarkan karbon dioksida, jadi oksigen yang kita gunakan tu digunakan oleh sel badan yang sihat untuk menghasilkan tenaga.

Jadi coQ10 bertanggungjawab untuk memastikan proses itu berjalan lancar TETAPI, badan kita ini unik. Apa yang berlaku jika KURANG OKSIGEN.

Jika kurang oksigen, sel badan kita TUKAR JALAN lain untuk mendapatkan tenaga, kita akan mendapatkan tenaga dengan membakar gula atau proses glucolysis.

OK KER bila tenaga membakar gula ni?

TAK OK! Kalau badan kerap menggunakan gula untuk mendapatkan tenaga, sel badan kita jadi akan keliru. Bila sel keliru, sel tidak akan berfungsi dengan baik dan ini menyebabkan perubahan genetic dan seterusnya menjadi SEL KANSER.!!!!! (dipetik dari Otto Warburg, M.D., Ph.D.)

BUNYI CAM MENAKUTKAN???? SEKARANG KANSER TIDAK ADA EARLY WARNING BILA DAH SEDAR...DAH MASUK STAGE 4 DAN KANSER TAK ADA STAGE 5


Tiga Asas bahan yang Berkuasa

Professor Brian Peskin membuat penemuan hebat…. beliau mencadangkan orang yang berumur 30 KE ATAS perlu mengambil coQ10 SEKIRANYA :

1) Ada masalah kekurangan tenaga (keletihan, lesu, kerap tidur separuh hari)
2) Ada masalah JANTUNG, orang yang mempunyai masalah jantung perlu mengambil coQ10
3) Penemuan terbaru prof Brian ialah peranan coQ10 melindungi saraf dalam pesakit Parkinson’s, Hungtington’s, Alzheimer’s, Freidreich’s ataxia dan Lou Gehrig’s Disease)
4) CoQ10 juga berperanan untuk melindungi kulit dari kerosakan dan byk digunakan dalam kosmetik untuk menghilangkan kedutan.
5) Orang yang mengambil STATINS (ubat mengurangkan kolesterol)
6) Wanita yang mengambil PIL PERANCANG KELUARGA kerana pil dipercayai boleh menghalang penghasilan coQ10.

Penyerapan yang Optimum dan Efektif

Kami dii Shaklee ada menghasilkan CoqHealth Plus untuk membekalkan Coq10 kepada tubuh badan. Ia juga megandungi Vitamin E dan ekstrax Tea Hijau selain kandungan utama co enzim Q10. Ia adalah larut lemak dan semulajadi.
CoQHealth Plus

** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat dan menyembuhkan penyakit.

Berminat Sila Hubungi
Saadiah | No phone 019 2129706 | Shaklee ID 883366
saadiahmuji@gmail.com